O «σύμβουλος» γράφει: “Η μεθοδολογία που ακολουθείται , περιλαμβάνει την παρουσίαση ορισμένων βέλτιστων πρακτικών που προκύπτουν από την ανάλυση ομόλογων υπηρεσιών σε άλλες χώρες της Ε.Ε”.
-O «σύμβουλος» , « βλογάει τα γένια του». Το αν είναι «βέλτιστες» οι πρακτικές, αυτό δεν μπορεί να το εκτιμά ο ίδιος ο μελετητής. Είναι «βέλτιστες» κατά την γνώμη του.
O «σύμβουλος» γράφει: «Για τη διατύπωση των προτάσεών του, ο ΣΑ έλαβε υπόψη τις απόψεις πολλών στελεχών της ΓΓΕ-ΓΓΕ, κυρίως υψηλόβαθμων, με τα οποία ήλθε σε επαφή κατά τη διάρκεια του έργου. Οι προτάσεις που παρουσιάζονται αποτελούν μια κριτική σύνθεση των απόψεων αυτών (που, όπως είναι φυσικό, είναι ποικίλες και σε αρκετό βαθμό αντικρουόμενες), στην οποία λαμβάνεται επίσης υπόψη η ανάγκη σημαντικών βελτιώσεων στη δομή και τη λειτουργία της ΓΓΕ-ΓΓΕ, καθώς και αλλαγών που είναι συμβατές με το όραμα της Υπηρεσίας για το μέλλον» .
-Επομένως , το « όραμα της Υπηρεσίας για το μέλλον» είτε το προσέφεραν στον σύμβουλο τα «υψηλόβαθμα» στελέχη είτε το προμηθεύει ο ίδιος.Σε κάθε περίπτωση δεν είναι «Όραμα» των Εργαζομένων .
Ο σύμβουλος αναφέρεται στην, «εμπειρία του, σχετικά με τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και στις απόψεις του σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να λειτουργεί η Υπηρεσία και στις « γενικές αρχές οργάνωσης και αναδιοργάνωσης» .
-Η «κοινοπραξία» όμως δεν έχει καμία προηγούμενη εμπειρία με την δημόσια διοίκηση. Ούτε η εταιρία BRIDGE-IT,ουτε κ. Επίκουρος καθηγητής. Ωστόσο σχετικά με το όραμα έχει δικές του, «απόψεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να λειτουργεί η Υπηρεσία».
Οι «Οραματικές αλλαγές» , « συνδέονται με νέες λειτουργίες και υπηρεσίες της ΓΓΕ-ΓΓΕ και με τις νέες αρμοδιότητες που αυτές συνεπάγονται. Οι αλλαγές αυτές εμπλέκουν εξωτερικούς οργανισμούς και συνεπώς η υλοποίησή τους είναι αρκετά πολύπλοκη, καθώς απαιτούν έμπρακτη πολιτική βούληση από φορείς της δημόσιας διοίκησης εκτός της ΓΓΕ-ΓΓΕ. Προτείνονται ωστόσο, δεδομένου ότι συνθέτουν ένα όραμα για το μελλοντικό ρόλο της ΓΓΕ-ΓΓΕ ως κατ΄εξοχήν υπηρεσίας ενημέρωσης και επικοινωνίας της Κυβέρνησης, συμπεριλαμβάνοντας και τη σοφία που έχει προκύψει από την καταγραφή και άλλων αντίστοιχων υπηρεσιών που εξετάστηκαν σε άλλες χώρες της ΕΕ» .
-Ο «σύμβουλος» έγινε πιο σοφός διαβάζοντας για τις αντίστοιχες υπηρεσίες «σε άλλες χώρες της ΕΕ». Εμείς όχι. Πουθενά δεν αναφέρει γιατί επιλέγει την μια πρακτική και όχι την άλλη. Οι επιλογές γίνονται κατά την κρίση του.
1.2.1 Επέκταση της λειτουργίας της επικοινωνίας και ενίσχυση της ενημέρωσης στο εσωτερικό της χώρας. ( Το υπουργείο προπαγάνδας)
Η ΓΓΕ-ΓΓΕ είναι ο φορέας που είναι κατ’ εξοχήν αρμόδιος για την επικοινωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης, δεδομένου ότι προσανατολίζεται αποκλειστικά προς τις λειτουργίες της επικοινωνίας και της ενημέρωσης, σε αντιδιαστολή με άλλα κυβερνητικά όργανα, που έχουν αρμοδιότητες σε ένα συγκεκριμένο θεματικό τομέα. Ως εκ τούτου, η ΓΓΕ-ΓΓΕ διαθέτει εκτεταμένη γνώση και μεγάλη πείρα σε θέματα επικοινωνίας και ενημέρωσης.
-Αυτό είναι αυθαίρετο. Η ΓΓΕ-ΓΓΕ Δεν έχει καμία γνώση και καμία εμπειρία. Γνώση και εμπειρία σε αυτά τα θέματα έχουν οι εργαζόμενοι και από αυτούς μόνον οι δημοσιογράφοι.
Επιπλέον, η ΓΓΕ-ΓΓΕ είναι ο φορέας που υποστηρίζει άμεσα τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο στο έργο του, που κυρίως συνίσταται στην υπεύθυνη ενημέρωση και επικοινωνία των πολιτικών της Κυβέρνησης στο εσωτερικό της χώρας. Ως εκ τούτου, οι αρμοδιότητες της ΓΓΕ-ΓΓΕ στον τομέα της επικοινωνίας δεν θα έπρεπε να περιορίζονται στο εξωτερικό αλλά να επεκτείνονται και στο εσωτερικό της χώρας.
-Εδώ ομολογείται ανοιχτά το «όραμα» της επιστροφής στην Γενική Γραμματεία της χούντας.
Στην δημοκρατία η «κυβερνητική πολιτική» περνάει και κρίνεται από τα «θεωρητικά» ανεξάρτητα μέσα ενημέρωσης. Οι ΓΓΕ-ΓΓΕ δεν είναι μέσο ενημέρωσης. Είναι κρατική υπηρεσία που εξυπηρετεί τα μέσα ενημέρωσης.
Ο τρόπος λειτουργίας που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα από το 1974 και μετά, είναι αποκεντρωμένος, στα επιμέρους υπουργεία και νομαρχίες. Γιατί επομένως εγκαταλείπουμε την αποκέντρωση και επιστρέφουμε στον συγκεντρωτισμό και τον κεντρικό έλεγχο;
-Εμείς προτείνουμε οι ΓΓΕ-ΓΓΕ να έχουν επιτελική- συντονιστική αρμοδιότητα σε περιπτώσεις κρίσεων, όπως οι πυρκαγιές, η νόσος των πτηνών,οι θεομηνίες κλπ, επειδή τον κεντρικό ρόλο της ενημερώσεως τον έχουν οι εφημερίδες και τα ηλεκτρονικά μέσα της πρωτεύουσας .
Ο σύμβουλος προτείνει: Συνεχή επικοινωνία με τα άλλα υπουργεία και άλλους κρατικούς φορείς, ώστε να διασφαλίζεται μια ενιαία επικοινωνιακή πολιτική της Κυβέρνησης.
-Αυτό δεν είναι δουλειά των εργαζομένων αλλά του κομματικού- κυβερνητικού μηχανισμού. Είναι δουλειά για τους «συμβούλους» των υπουργών.
-Ο «σύμβουλος» ακολουθεί το πρότυπο της «Μεγάλης Βρετανίας», όπου υποτίθεται ό,τι κυβερνά η γραφειοκρατία και όχι οι πολιτικοί. Στην «Μεγάλη Βρετανία», δεν υπάρχουν δημοσιογράφοι στην κυβερνητική υπηρεσία ενημέρωσης, αλλά δημόσιοι υπάλληλοι που επικοινωνούν με τους δημοσιογράφους. Στην Ελλάδα τα πράγματα ιστορικά ήταν πιο απλά. Αντί να εκπαιδεύουν τους δημοσίους υπαλλήλους στη δουλειά των δημοσιογράφων, τοποθέτησαν δημοσιογράφους στα γραφεία τύπου και λύθηκε το πρόβλημα των δελτίων τύπου, και της επικοινωνίας με τους δημοσιογράφους του ρεπορτάζ. Όπως και να έχει το «εισαγόμενο πρότυπο» θα πρέπει πρώτα να υιοθετηθεί από την κυβέρνηση και την βουλή και όχι από τον σύμβουλο. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει πρώτα η κυβέρνηση να καταργήσει τα ξεχωριστά γραφεία υπουργών και τους συμβούλους, και να υποστηρίζονται οι υπουργοί στο έργο τους αποκλειστικά από στελέχη της ιεραρχίας της δημόσιας διοίκησης.Η "Αλά κάρτ" εφαρμογή του αγγλικού μοντέλου ουτε οραματική ειναι ουτε εξυπηρετεί την Υπηρεσία.Προτείνεται για να εξυπηρετηθούν άλλα σχέδια και επιδειώξεις.
- Αφού το πάνε στο "αλά κάρτ", εμεις προτείνουμε σουηδικό μοντέλο για την υγεια και τους μισθούς,γερμανικό μοντέλο για τά δικαιώματα τών εργαζομένων και ρωσικό μοντέλο φορολογιαςτων μισθών.
Ο σύμβουλος προτείνει: «Προσφορά υπηρεσιών συμβούλου σε άλλους φορείς της Κυβέρνησης σε θέματα ενημέρωσης και επικοινωνίας».
-Αυτό επίσης είναι κυβερνητικό και κομματικό ζήτημα. Για τον λόγο αυτό γίνεται ο «πρωινός καφές». Προτείνεται δηλαδή, η θεσμοποίηση μιας καθαρά πολιτικής λειτουργίας της κάθε κυβέρνησης. Και ποιοι θα είναι οι σύμβουλοι επικοινωνίας;
Επομένως ανοίγει ένα νέο παράθυρο για την πρόσληψη στο δημόσιο των «επικοινωνιολόγων» που υποστηρίζουν την κάθε κυβέρνηση. Οι αμοιβές δηλαδή θα καταβάλλονται από τον τακτικό προϋπολογισμό και όχι από το κόμμα.
Ο σύμβουλος προτείνει: Ενίσχυση της επικοινωνίας της Κυβέρνησης στην περιφέρεια, με τοπική παρουσία.
-Αυτό είναι το χειρότερο απ' όλα. Η κομματική προπαγάνδα στην περιφέρεια.
Για την εξυπηρέτηση των αρμοδιοτήτων αυτών και για την εκτέλεση των διαδικασιών που προκύπτουν από αυτές, προβλέπεται στο προτεινόμενο οργανόγραμμα μια νέα Διεύθυνση Επικοινωνίας Εσωτερικού. Η Διεύθυνση αυτή θα περιλαμβάνει ένα τμήμα στην κεντρική υπηρεσία καθώς και Γραφεία Υποστήριξης Επικοινωνίας στις έδρες των περιφερειακών διοικήσεων της χώρας.
Η προτεινόμενη νέα Διεύθυνση Επικοινωνίας Εσωτερικού θα στελεχωθεί σύμφωνα με την πρόταση από τον κλάδο ΠΕ-2, στους οποίους παραχωρούνται αποκλειστικά τα γραφεία τύπου εξωτερικού. Δημιουργείται δηλαδή ένας κλάδος «Πραιτωριανών» της ενημερώσεως οι οποίοι λόγω των υψηλών αμοιβών τους από τα επιδόματα εξωτερικού θα είναι πειθήνια όργανα.
1.2.2 Ενίσχυση και συστηματικότερη αντιμετώπιση της λειτουργίας της προβολής της χώρας, :
Ο σύμβουλος προτείνει: Συντονισμό των διαφόρων φορέων που εμπλέκονται στην προβολή της χώρας στο εξωτερικό (π.χ. ΕΟΤ, ΟΠΕ, ΕΛΚΕ, άλλα Υπουργεία κατά περίπτωση). Για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του, ο συντονισμός αυτός προτείνεται να γίνεται σε σημαντικό βαθμό μέσω μιας μόνιμης ομάδας εργασίας (περισσότερες ομάδες εργασίας μπορούν να δημιουργηθούν στη συνέχεια, αν θεωρηθεί σκόπιμο), σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών ή και αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση, η ΓΓΕ-ΓΓΕ θα αναλάβει την υποστήριξη της προώθησης σε ό,τι αφορά θέματα επικοινωνίας.
-Πρώτη φορά βλέπουμε να θεσμοθετούνται «ομάδες εργασίας». Ο «συντονισμός» είναι πολιτική επιλογή της κυβέρνησης. Ίδιως σε ό,τι αφορά τις δαπάνες. Ο κεντρικός έλεγχος και η αξιολόγηση αυτών των δαπανών θα πρέπει να γίνεται από ένα κυβερνητικό επιτελικό όργανο και όχι υπηρεσιακό. Σε κάθε περίπτωση, η ΓΓΕ-ΓΓΕ εάν αναλάβει «την υποστήριξη της προώθησης σε ό,τι αφορά θέματα επικοινωνίας» σημαίνει ότι το κύκλωμα των εταιριών που λυμαίνονται τις σχετικές δαπάνες των υπουργείων θα γίνουν «πελάτες» και υποχείρια του «επικεφαλής» της ΓΓΕ-ΓΓΕ. Αυτό περισσότερο φαίνεται σαν προσωπικό όραμά, και λιγότερο σαν μεταρρύθμιση.
Ο σύμβουλος προτείνει: Επεξεργασία στρατηγικού σχεδίου προώθησης της χώρας, και σχεδιασμός τακτικών και «πακέτων» επικοινωνίας και προβολής της χώρας στο εξωτερικό, σε συνεργασία με τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς, που θα μπορούν να υλοποιούνται στο εξωτερικό από τα ΓΤΕ ή από πρεσβείες, προξενεία κ.λπ
- επειδή ο σύμβουλος είναι άσχετος πρότεινε να ανατεθεί σε πρεσβείες και προξενεία η υλοποίηση των «πακέτων» επικοινωνίας. Διαλέγει δηλαδή τους πιο ακατάλληλους και πιο άσχετους, επειδή δεν έχει καμία πρακτική γνώση του αντικειμένου. Θα έπρεπε να πει, τα γραφεία τύπου εξωτερικού. Αλλά πώς να το πει αφού αποκλείει τους αρμόδιους δημοσιογράφους και τα στελεχώνει αποκλειστικά από τους ΠΕ-2;
Όλη η προσέγγιση είναι εσφαλμένη.
Η Ελλάδα δεν είναι μόνο τουριστικός προορισμός και «χώρα υποδοχής επενδύσεων».
Αυτή ήταν η λογική της Χούντας. « Καρπούζι- σουβλάκι- μπουζούκι» και «η χώρα που δεν έχει απεργίες».
-Οι ΓΓΕ-ΓΓΕ πρέπει να έχουν πολιτική για τα εθνικά συμφέροντα της χώρας.Πολιτική που διαχειρίζεται κρίσεις όπως αυτή στους Λόφους της Φλώρινας,που δεν πρέπει να ανατίθενται στον τοπικό στρατηγό και τόν τοπικό αστυφύλακα. Πολιτική που θα αντιμετωπίζει τον ανθελληνισμό, και τη στρατηγική αφανισμού της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού. Πολιτική που θα απαντά στην στρατηγική του Χόλιγουντ, ( Μέγας Αλέξανδρος-Τροία),και στην στρατηγική διαστρέβλωσης που αναπτύσσεται ραγδαία στο διαδίκτυο.
-Εμείς προτείνουμε να δημιουργηθεί «διεύθυνση Ενημέρωσης Διαδικτύου» που θα στελεχωθεί κυρίως από δημοσιογράφους και θα παρακολουθεί την αναπτυσσόμενη ανθελληνική προπαγάνδα και θα παρεμβαίνει και θα απαντά.
Ο σύμβουλος προτείνει: «Η λειτουργία της Εποπτείας ΜΜΕ ενισχύεται με τη «νέα» αρμοδιότητα της ίδρυσης και στήριξης θεσμών που σχετίζονται με την επικοινωνία και την ενημέρωση. Οι θεσμοί αυτοί συνδέονται με την υλοποίηση πολιτικών στήριξης των ΜΜΕ (π.χ. στήριξης των ΜΜΕ της περιφέρειας) καθώς και με τη διαμόρφωση θεσμών και κωδίκων δεοντολογίας στον χώρο της ενημέρωσης και των ΜΜΕ, σε σχέση με ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού (παιδιά, μετανάστες, ΑΜΕΑ, κ.λπ.).
-Η Στήριξη των ΜΜΕ της περιφέρειας είναι δουλειά του νομοθέτη. Και όχι γραφειοκρατική λειτουργία. Σαν τέτοια μπορεί να θεωρηθεί μόνο η προσπάθεια ελέγχου της περιφέρειας. Η διαμόρφωση θεσμών και κωδίκων δεοντολογίας στον χώρο της ενημέρωσης και των ΜΜΕ ανήκει στις οργανώσεις των δημοσιογράφων και όχι στην αρμοδιότητα του κράτους.
•Ο σύμβουλος προτείνει: Μια Ειδική Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων, η οποία θα συντονίζει τη διαχείριση των κρίσεων (επικοινωνιακού χαρακτήρα ή την επικοινωνιακή διάσταση των κρίσεων), όταν αυτές προκύπτουν, ενώ, σε άλλες περιόδους, θα επεξεργάζεται σχετικά σχέδια. Για τη διαχείριση κρίσεων προτείνεται να συγκροτηθεί μια επιτροπή, την οποία θα υποστηρίζει η μονάδα. Η Επιτροπή θα αποτελείται από ακαδημαϊκούς, δημοσιογράφους καθώς και διακεκριμένα στελέχη του χώρου της επικοινωνίας και της ενημέρωσης.
-Εδώ προτείνεται η θεσμοθέτηση τις εμπειρίας του κ. Ρουσόπουλου από τις πυρκαγιές. Η Oμάδα διαχείρισης κρίσεων θα πρέπει να λειτουργεί ad Hoc με ευθύνη του αρμόδιου υπουργού. Αυτός θα επιλεγεί το πρόσωπο που εμπιστεύεται.
Αντίθετα, θα πρέπει να θεσμοθετηθούν κοινές ομάδες διαχείρισης κρίσεων με το υπουργείο εθνικής άμυνας, το υπουργείο υγείας, την γενική γραμματεία πολιτικής προστασίας, και με το υπουργείο εξωτερικών για να παρακολουθούν τις πληροφορίες και καταστάσεις που μπορεί να εξελιχθούν σε κρίση.H ΓΓΕ-ΓΓΕ μπορεί να συνεισφέρει σε αυτές τις ομάδες τους έμπειρους δημοσιογράφους της, και τα στελέχη που έχουν ανάλογη ικανότητα και εμπειρία.
-
1.1.1 Αλλαγές στους τίτλους των μονάδων
«Ο ΣΑ κατέβαλε ιδιαίτερη μέριμνα για είναι οι τίτλοι των οργανωτικών μονάδων τέτοιοι που να προβάλλουν τα επιθυμητά μηνύματα και συζήτησε τους τίτλους αυτούς σε κάποιο βαθμό με στελέχη της ΓΓΕ-ΓΓΕ.»
Ο Σύμβουλος θεωρεί ότι οι όροι «Εθνικά Θέματα» και «Ειδικά Θέματα» που (είναι ουσιαστικά ταυτόσημοι και) χρησιμοποιούνται στους τίτλους δύο τμημάτων της Υπηρεσίας (στις Δ/νσεις Αναλύσεων & Τεκμηρίωσης και Υπηρεσιών Εξωτερικού αντίστοιχα) είναι παρωχημένοι και αναφέρονται σε προγενέστερες εποχές. Στη σημερινή εποχή, όπου η Ελλάδα είναι η σταθερότερη και ισχυρότερη χώρα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και μία από τις «παλιές» χώρες της ΕΕ, δεν θα έπρεπε να προβάλλεται επίσημα ως «εθνικά θέματα» ή «ειδικά θέματα» ένα υποσύνολο θεμάτων εξωτερικής πολιτικής της χώρας, ασχέτως αν κάποια θέματα είναι πράγματι υψηλής ευαισθησίας και αναγνωρίζονται και αντιμετωπίζονται ως τέτοια.
Στο προτεινόμενο οργανόγραμμα, οι σχετικοί όροι καταργήθηκαν:
• Στη μεν Δ/νση Αναλύσεων και Τεκμηρίωσης τα εθνικά θέματα εντάσσονται στις υπόλοιπες κατηγορίες, ανάλογα με το χαρακτήρα τους (πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά, κ.λπ.)
• Στη δε Δ/νση Διεθνούς Επικοινωνίας, με τη νέα γεωγραφική κατανομή αρμοδιοτήτων, το σημερινό Τμήμα Ειδικών θεμάτων ταυτίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό με το Τμήμα ΓΤΕ Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
- Μέσα από την τυπική αλλαγή μιας ονομασίας επιχειρείται μια ουσιαστικότατη πολιτική και ιδεολογική παρέμβαση, και τα εθνικά μας θέματα χαρακτηρίζονται «υψηλής ευαισθησίας».Εδω έχουμε να κάνουμε με μεταφορά της ιδεολογίας του Σόρος.
Ο εκπρόσωπος στο Μεικτό των μελών της ΕΣΗΕΑ
Σπυρος Χατζάρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου